سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 91/8/1 | 11:52 صبح | نویسنده : سید فخرالدین

تیم لس‌آنجلس لیکرز هفتم اکتبر در اسپانیا با تیم رگال بارسلونا یک دیدار دوستانه انجام می‌دهد که بخشی از تور زنده NBA در اروپا و با همکاری یورو لیگ است. ستاره لیکرز کوبی برایانت یکی از بازیکنانی است که بی‌صبرانه منتظر رفتن به بارسلونا و حضور در نوکمپ برای تماشای لیونل مسی است. او که به تازگی قراردادش را با لیکرز تا 2014 تمدید کرده از طریق تلویزیون تمامی بازی‌های بارسا را دنبال می‌کند. او هنوز هم عکسی را که در یک سال و نیم پیش «اسپورت» از لیونل مسی تقدیم کرده بود را در کمد خود در رختکن لیکرز نگه داشته. سایت اسپانیایی «اسپورت» پس از قطعی شدن ورود لیکرز به بارسلونا در ماه اکتبر آینده مصاحبه‌ای تلفنی را با برایان انجام داد.
قبلا به عنوان توریست به بارسا آمده بودید و حالا به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای و ستاره لیکرز به بارسا خواهید رفت. بازی برابر تیمی که پوگاسول در آن بازی می‌کرده حس خاصی دارد؟
بدون شک همین طور است. بارسلونا شهری است که عاشقش هستم و جلوی یکی از قدرتمندترین تیم‌های اروپا بازی خواهیم کرد. بسکتبال اسپانیا قوی است و بازیکنان بااستعدادی دارند. تیم‌ملی آنها هم‌ تیمی کامل است که در فینال المپیک پکن قدرت خود را به همه نشان داد. اسپانیا یکی از کشورهایی است که در آن آموزش و تمرینات بسکتبال به بهترین شکل انجام می‌شود. بازی در آنجا و در حضور هواداران بارسا هم هیجان‌انگیز خواهد بود.
به نظر می‌رسد پو هم به اندازه شما برای این دیدار هیجان داشته باشد.
همین طور است. بارسا باشگاهی است که پو در آن کار حرفه‌ای خودش را آغاز کرد. ما تصمیم گرفتیم در آغاز پیش فصل که آمادگی مناسبی داریم با بارسلونا روبه‌رو شویم.
می‌دانیم که شما طرفدار لیونل مسی هستید. هنوز عکسی را که «اسپورت» در دیدار قبلی در تیم به شما داده نگه داشته‌اید؟
بله، آن عکس را هنوز دارم.
به این خاطر که او هنوز هم ستاره بی‌رقیب بارساست؟
چیزی که در مورد مسی بهترین بازیکن جهان مرا شگفت‌زده می‌کند این است که او به خلق بازی‌هایی دست می‌زند که هیچ کس تا به حال ندیده. مسی هنوز هم قابلیت پیشرفت کردن را دارد چون خیلی جوان است.
بازی‌های او را از تلویزیون می‌بینید؟
هر وقت که بتوانم و بازی‌ها و تمرینات لیکرز اجازه بدهد. مثلا او جلوی آرسنال فوق‌العاده بازی کرد. او یک پدیده است که برای به دست آوردن توپ یک لحظه هم آرام نمی‌نشیند. با تمام قوا بازی می‌کند و هر اتفاقی هم که در بازی بیفتد انگار توپ را با چسب به پای او چسبانده‌اند. دفاع کردن جلوی مسی کار آسانی نیست.
آرسن ونگر مربی آرسنال بعد از بازی گفت که مسی مثل یک بازیکن پلی‌استیشن بازی می‌کند.
تشبیه جالبی است چون مسی بازیکن بسیار خلاقی است. هرگز نمی‌شود فهمید که با توپ چه حرکتی خواهد کرد و به همین دلیل بازی او برای هواداران غیرقابل‌ پیش‌بینی و هیجان‌انگیز است.
بازی بارسا و رئال‌مادرید را هم تماشا کردید؟
نه فقط خلاصه آن را دیدم. مسی باز هم یک گل زیبا زد.
چطور این قدر به فوتبال علاقه‌مند شدید؟
من در میلان بزرگ شدم. پدرم آنجا بسکتبال بازی می‌کرد و فوتبال از همان موقع برایم جذاب بود. بزرگ هم که شدم همواره بازی‌های بهترین بازیکنان جهان را دنبال می‌کردم. سال 2007 که به بارسلونا رفته بودم هم با رونالدینیو دیدار کردم و بعد نوبت به درخشش مسی رسید. او بهترین بازیکنی است که تا به حال دیده‌ام.
به چهار قهرمانی خود در NBA افتخار می‌کنید. آیا برای گرفتن قهرمانی‌های بیشتر هم انگیزه دارید؟
البته که دارم. می‌خواهم این فصل هم قهرمان بشوم. وقت‌هایی که در ماه ژوئن تیم، فصل را با قهرمانی تمام می‌کند تابستان نمره دیگری دارد چون جشن می‌گیریم. اگر هم که قهرمان بشویم مثل دو سال پیش که به سلتیک باختیم تابستان بد می‌گذرد. هر بازیکنی که در NBA بازی می‌کند به قهرمانی آخر فصل فکر می‌کند. این تنها چیزی است که به من برای ادامه کار انگیزه می‌دهد.
فکر می‌کنید سال‌های موفقی را پیش‌رو خواهید داشت؟
بله، به تازگی تا 2014 با لیکرز تمدید کرده‌ام و اگر به آینده‌ام امیدوار نبودم هرگز این کار را انجام نمی‌دادم.




Word of the Day
Word of the Day provided by TheFreeDictionary

Article of the Day
Article of the Day provided by TheFreeDictionary

This Day in History
This Day in History provided by TheFreeDictionary

Today's Birthday
Today's Birthday provided by TheFreeDictionary

In the News
In the News provided by TheFreeDictionary

Quote of the Day
Quote of the Day provided by The Free Library

Spelling Bee
difficulty level:
score: -
please wait...
 
spell the word:
Spelling Bee provided by TheFreeDictionary

Match Up
Match each word in the left column with its synonym on the right. When finished, click Answer to see the results. Good luck!

 
Match Up provided by TheFreeDictionary

Hangman
Hangman provided by TheFreeDictionary