سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 91/8/1 | 11:46 صبح | نویسنده : سید فخرالدین

 

کوبی برایانت
Kobe Bryant IMG 2128r.jpg
لس آنجلس لیکرز  – شماره? --
Shooting Guard
متولد 23 اوت 1978 (34 سال)
فیلادلفیا, پنسیلوانیا
ملیت Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا
قد 1.98 سانتیمتر
وزن 93 کیلوگرم
قبل_شروع_فعالیت_حرفه ای 1996اکنون
تیم های قبلی لس آنجلس لیکرز

کوبی بین برایانت (زاده? 23 اوت 1978) بسکتبالیست برجسته? آمریکایی، در پست Shooting Guard برای تیم لس آنجلس لیکرز بازی می‌کند.

او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ ان بی ای به شمار می‌آید و همواره یکی از ارکان مهم تیم ستارگان All Star بوده‌است (تیم ستارگان متشکل از برجسته‌ترین بازیکنان لیگ ان بی ای است و اعضای این تیم با توجه به عملکرد بازیکنان، هر سال تغییر می‌کند.). او به همراه شکیل اونیل، با تیم لیکرز به 3 قهرمانی، از سال 2000 تا 2002 دست یافت. بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز (فصل 04-2003)، کوبی پایه? اصلی تیم لیکرز به حساب می‌آید و موفق شد که در سالهای 2009 و 2010 تیم لیکرز را به مقام قهرمانی برساند. کوبی در سال 2006، در مقابل تیم تورنتو رپتورز، با وارد سبد کردن 81 امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین، بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ ان بی ای به حساب می‌آید. کوبی برایانت در فصل 08-2007 به عنوان بهترین بازیکن (MVP) ان بی ای انخاب شد و در همان سال، تیم لس آنجلس را به فینال این رقابت‌ها رساند و همچنین با تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا، قهرمان المپیک شد. وی تا کنون دوازده بار در بازی ستارگان یا All Star شرکت داشته و در سال‌های 2002، 2007 و 2009 به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شده‌است.وی همچنین در سال 2010 به عنوان بازیکن اول از لحاظ کسب امتیاز در تاریخ باشگاه لیکرز معرفی شد.او تا کنون 8 بار در تیم اول منتخب ان بی ای (ALL_NBA FIRST TEAM)و 8 با در تیم اول دفاعی ان بی ای(ALL_DEFENSE FIRST TEAM) قرار گرفته‌است.او همچنین در نظر سنجی سال 2009 که به وسیله دو شبکه ورزشی معروف ایالات متحده (TNTو Sporting News)انجام گرفت، توانست بالاتر از پنج رقیب دیگر خود و با آمار ?54 از کل نظرات، عنوان بهترین بازیکن دهه اخیر(بین سالهای 2000 تا 2009)را از آن خود کند.او تاکنون پنج بار قهرمانی ان بی ای و دو بار عنوان بهترین بازیکن فینال ان بی ای را کسب کرده‌است. اسم مستعار او مامبای سیاه است.

سال‌های اولیه [ویرایش]

کوبی برایانت در فیلادلفیا، پنسیلوانیا به دنیا آمد. او سومین و کوچک‌ترین فرزند جو برایانت، بازیکن بسکتبال سال‌های دور تیم فیلادلفیا 76ers و سرمربی تیم لس آنجلس سپارکس است. جو برایانت در ادامه? فعالیت خود به عنوان بسکتبالیست حرفه‌ای همراه با خانواده‌اش به ایتالیا رفت و کوبی در این مدت به دو زبان ایتالیایی و اسپانیایی مسلط شد. کوبی هر تابستان به آمریکا بر می‌گشت تا در لیگ تابستانی بسکتبال شرکت کند. او از سه سالگی بسکتبال بازی می‌کرد و در مدت زمانی که در ایتالیا زندگی کرد، به فوتبال هم روی آورد. خود او گفته‌است که اگر در ایتالیا می‌ماند، حتماً به یک بازیکن فوتبال تبدیل می‌شد. کوبی به تیم‌های اینتر میلان و بارسلونا علاقه? بسیاری دارد. مربی فوتبال مورد علاقه? او فرانک رایکارد و فوتبالیست مورد علاقه? او رونالدینیوست. کوبی به همراه خانواده‌اش در سال 1991، به آمریکا بازگشت.

دوران دبیرستان [ویرایش]

درخشش کوبی برایانت در تیم دبیرستان لوِر مِریان، در فیلادلفیا، باعث شناخته شدن وی در آمریکا شد. مربی تیم سال دوم او پدرش، جو برایانت بود. کوبی در کمپ آدیداس در کنار هم تیمی آینده? خود یعنی لمار اودم بازی کرد و برنده? جایزه? بهترین بازیکن کمپ در سال 1995 شد. او دوران حرفه‌ای خود در دبیرستان را با جوایز بسیاری از جمله؛ بهترین بازیکن رقابت‌های دبیرستانی و جایزه? All American مک دونالدز به پایان رساند. معدل کوبی برای راهیابی به بهترین دانشگاه‌های آمریکا مناسب بود ولی او، تصمیم گرفت که به لیگ حرفه‌ای ان بی ای بپیوندد.

لیگ حرفه‌ای ان بی ای [ویرایش]

1996 [ویرایش]

کوبی برایانت در این سال به تیم شارلوت هورنتز پیوست ولی بلافاصله مربی وقت تیم لس آنجلس لیکرز، جری وست او را در عوض مدافع قدرتمند خود یعنی ولید دیواچ به تیم لس آنجلس لیکرز آورد.

سه سال اول - 99-1996 [ویرایش]

Kobe Bryant Free Throw.jpg

کوبی در اوایل سال اول چندان به بازی گرفته نشد اما با گذشت زمان، او به تیم اول لس آنجلس لیکرز راه یافت و به عنوان جوان‌ترین بازیکن ان بی ای معرفی شد (بعدها هم تیمی او اندرو باینم این رکورد را شکست.). کوبی در سال 1997 با پیروزی در مسابقات Slam Dunk، طرفداران زیادی پیدا کرد. او با از دست دادن موقعیت‌های حساس در بازی‌های مهم، فصل را با ناکامی به پایان رساند ولی هم تیمی وقت کوبی، شکیل اونیل از او حمایت کرد؛ شکیل در این باره می‌گوید: «کوبی تنها کسی بود که جرأت پرتاب توپ را در شرایط حساس داشت.»

فصل دوم برای کوبی بهتر آغاز شد. او در این فصل بیشتر به کار گرفته شد و با بازی‌های درخشانش، به تیم ستارگان راه پیدا کرد. بدین ترتیب نام کوبی به عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم ستارگان در تاریخ ان بی ای به ثبت رسید.

کوبی برایانت در فصل سوم در همه? بازی‌های تیم لس آنجلس لیکرز حاضر بود. دست اندر کاران این تیم که از بازی وی بسیار راضی بودند، با کوبی قراردادی به ارزش 70 میلیون دلار برای شش سال به امضا رساندند. نحوه? بازی کوبی اعجاب برانگیز بود چون به بازی بزرگانی چون مایکل جردن و مجیک جانسون شباهت زیادی داشت. کوبی به همراه تیم لس آنجلس لیکرز به نیمه نهایی مسابقات ان بی ای راه یافت ولی این تیم در مصاف با تیم سن انتونیو سپرز مغلوب شد.

.




Word of the Day
Word of the Day provided by TheFreeDictionary

Article of the Day
Article of the Day provided by TheFreeDictionary

This Day in History
This Day in History provided by TheFreeDictionary

Today's Birthday
Today's Birthday provided by TheFreeDictionary

In the News
In the News provided by TheFreeDictionary

Quote of the Day
Quote of the Day provided by The Free Library

Spelling Bee
difficulty level:
score: -
please wait...
 
spell the word:
Spelling Bee provided by TheFreeDictionary

Match Up
Match each word in the left column with its synonym on the right. When finished, click Answer to see the results. Good luck!

 
Match Up provided by TheFreeDictionary

Hangman
Hangman provided by TheFreeDictionary